Muffiny śniadaniowe

Takie muffiny wspaniale urozmaicą codzienne śniadanie❤️😃 Wymagają niewiele pracy – trzeba jedynie wymieszać jajka, przelać do foremek, wrzucić ulubione dodatki i upiec. Mogą być w wersji wegetariańskiej lub mięsnej z wędliną. Te na zdjęciu są z szynką i papryką, ale można dodać też szczypiorek, cebulę, żółty ser lub pieczarki. Są bezpieczne dla osób odchudzających się oraz mających nietolerancję lub alergię pokarmową (wyjątkiem jest alergia na jajka). Są tanie, bardzo smaczne i ciekawie wyglądają. Zapraszam!🙂

 

Pomysły na śniadanie…

** Sałatka na pomidorach

** Parówkowe serce w ramce

** Sałatka Caprese

** Nocny chleb pszenny

 

Składniki na 4-5 muffinek (zależnie od wielkości użytych foremek):

  • 4 jajka
  • 50 g szynki
  • kawałek świeżej papryki
  • sól i pieprz

 

Jajka wbij do miseczki, wsyp po szczypcie soli i pieprzu – roztrzep je łyżką, widelcem lub przy pomocy rózgi do ubijania. Do foremek na muffinki (użyłam silikonowych) wrzuć po trochę drobno pokrojonej szynki i papryki. Zalej je jajkami. Wstaw do rozgrzanego piekarnika i piecz około 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Pod koniec pieczenia trochę napuchną, ale po wyłączeniu piekarnika wrócą do swojej wcześniejszej wielkości.

 

Polecam też inne dodatki… ser żółty (edam, gouda), tarty parmezan, ser pleśniowy, ser kozi, mozzarellę, suszone pomidory, szpinak, szczypiorek, cebulę, pora, boczek, kiełbasę, świeże lub suszone zioła.

Używam silikonowych foremek, które nie wymagają smarowania tłuszczem ani wykładania papierem. Jeśli masz metalowe foremki, wysmaruj je masłem lub olejem. Możesz również na dno położyć pasek papieru do pieczenia, by później łatwiej wyjąć upieczone muffinki.

 

 

 

 

😃😃😃

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *