Soczewica z warzywami

 

Od dziecka soczewica kojarzyła mi się jedynie z farszem do pierogów lub pasztecików. Koleżanka Emilka podsunęła mi pomysł na przygotowanie jej na patelni z dodatkiem warzyw. Danie okazało się świetne! Bardzo przypadło nam do gustu i od czasu do czasu robię je z dowolnymi warzywami, a czasem też pieczarkami. Jest lekkie, zdrowe i można użyć swoich ulubionych ziół oraz przypraw😊 Zwykle jadamy je jako samodzielny posiłek, ale może być też świetnym dodatkiem do drugiego dania (z ziemniakami, ryżem lub kaszą)😊

♦ To zdrowe lekkostrawne danie pełne warzyw.

♦ Bezpieczne dla alergików pokarmowych i osób z nietolerancją.

♦ Można przygotować wersję wegetariańską lub mięsną.

♦ Gotowe doskonale nadaje się do mrożenia.

 

A do pieczywa polecam…

** Pastę z paluszkami krabowymi

** Pastę z jajkiem i konserwą turystyczną

** Pastę twarożkowo-czosnkową

** Pastę kanapkową z sera żółtego

 

Składniki na porcje dla 2-3 osób:

  • szklanka suchej zielonej soczewicy
  • 1 cebula
  • mała młoda cukinia (ok. 200-250 g)
  • świeża papryka
  • ok. 200 g groszku konserwowego
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 1 płaska łyżeczka skrobi ziemniaczanej lub mąki pszennej
  • przyprawy: 1-2 łyżki sosu sojowego, pieprz (dodaj swoje ulubione przyprawy)

 

Soczewicę wsyp do małego rondelka, zalej 2 szklankami wody i gotuj do miękkości (ok. 15-20 minut). Po ugotowaniu przelej całość na sito, by odsączyć soczewicę. Na patelni rozgrzej olej, wrzuć pokrojoną cebulę – smaż, aż się zeszkli. Następnie dodaj pokrojoną paprykę, cukinię, odsączony groszek – przykryj pokrywką i duś przez chwilę. Wsyp soczewicę oraz przyprawy. Na koniec wlej do warzyw skrobię ziemniaczaną rozmieszaną w 1/3 szklanki zimnej wody. Całość wymieszaj – duś jeszcze około 3-4 minuty, by sos warzywny nieco zgęstniał… i gotowe😊

Jeśli chcesz zrobić wersję z mięsem, możesz śmiało użyć… wędzonego boczku, kiełbasy, szynki, piersi kurczaka, wieprzowiny lub wołowiny.

Do soczewicy możesz dodać inne dodatki, np. pieczarki, kukurydzę konserwową, pomidory, brokuły, fasolę konserwową lub szparagową, szpinak, ugotowaną marchewkę, pietruszkę lub korzeń selera. 

 

😃😃😃

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *