Domowa pizza

 

😉Nie zamawiaj! Zrób ją samodzielnie!😉

Ugnieć ciasto, wrzuć swoje ulubione składniki, upiecz i… wcinaj ze smakiem😉 Możesz zrobić wersję mięsną lub wegetariańską. Z dzieciństwa pamiętam pizzę mojej mamy – pieczona w prodiżu, na grubym cieście, pełna różnorodnych składników. Początkowo robiłam pizzę w taki sam sposób, jednak poczytałam trochę… zaczęłam eksperymentować… wprowadziłam parę zmian i… teraz moja pizza przypomina tę z pizzerii. Zapraszam do przepisu poniżej😉

 

 

Ciasto na pizzę:

  • 1 1/2 płaskiej łyżeczki drożdży instant
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • pół szklanki ciepłej wody (ok. 100 ml)
  • 1 1/4 szklanki mąki pszennej najlepiej typu 00 (ok. 200 g)

Dodatki:

  • sos lub przecier pomidorowy
  • 200 g mozzarelli
  • 80-100 g boczku wędzonego
  • 80-100 g salami w plasterkach
  • 3 pieczarki
  • kawałek papryki
  • mieszanka ziół włoskich (bazylia, tymianek, oregano, cząber)

W dużej misce rozmieszaj drożdże z wodą, olejem, cukrem i solą. Mieszając stopniowo wsypuj mąkę, a później zacznij zagniatać suchą dłonią. Gotowe ciasto jest elastyczne i odstaje od rąk. Przykryj je suchą ściereczką i odstaw na bok na ok. 40 minut, by nieco odpoczęło i podrosło. Następnie przełóż je na blachę lub formę wyłożoną papierem i wysmarowaną oliwą lub olejem. Dłońmi uformuj placek delikatnie rozciągając ciasto ku brzegom (jeśli Ci tak wygodniej, możesz je rozwałkować wałkiem). Pozostaw w temperaturze pokojowej jeszcze na 30 minut. Przez ten czas ciasto nieco zwiększy objętość. Wierzch posmaruj sosem pomidorowym, rozłóż drobno pokrojoną mozzarellę, a następnie pozostałe składniki – salami, pokrojone pieczarki, paprykę i boczek. Wstaw do rozgrzanego piekarnika – piecz z termoobiegiem przez 10 minut w temp. 220 stopni.

 

Z tego ciasta wyjdzie jedna duża pizza (o średnicy 35-40 cm i grubości 1-1,5 cm) lub dwie mniejsze pizze.

 

Co wrzucić na pizzę?
1) sosy: sos pomidorowy, przecier pomidorowy, keczup, sos barbecue, sos carbonara;
2) ser: mozzarella, Gouda, Ementaler, Cheddar, feta, ser pleśniowy;
3) mięsa: szynka, boczek, salami, kiełbasa, kabanosy, pierś z kurczaka, szynka długo dojrzewająca;
4) warzywa: cebula zwyczajna, cebula czerwona, świeże pomidory, papryka, kukurydza, cukinia, papryka jalapeno, rukola, liście szpinaku, brokuły, suszone pomidory;
5) owoce morza: krewetki, kalmary, małże;
6) ryby: tuńczyk, wędzony łosoś, anchois;
6) zioła i przyprawy: bazylia, oregano, tymianek, czosnek, rozmaryn, sos tabasco;
7) inne: ananas, pieczarki, grzyby leśne, oliwki czarne i zielone, kapary.

 

 

 

😃😃😃


 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *